Hej och välkommen till oss och vår ledarsida!

Vi är glada att du vill bidra till vår verksamhet och sprida rörelseglädje. På den här sidan försöker vi besvara vanliga frågor samt samla information och olika typer av dokument för att förenkla ditt uppdrag som ledare.

Vi eftersträvar lektioner av högsta klass. Det ställer krav på både dig och oss. Dig för att ledarens roll är den absolut viktigaste pusselbiten. Oss för att det är vårt ansvar att skapa goda förutsättningar för dig att utföra ditt uppdrag på ett bra sätt. Därför ska du inte tveka att höra av dig till oss om något inte fungerar.

Kontakt

Kontaktuppgifter

Vi som arbetar på kansliet vill vara så tillgängliga som möjligt, samtidigt vill vi kunna koppla av utanför arbetstid. Därför har vi infört en kontaktpolicy för att finnas tillgängliga nästan dygnet runt vid behov i akuta fall, medan vi önskar bli kontaktade dagtid på vardagar vid övriga frågor.

Akut!
Är det akut, t.ex. att du är sjuk eller något annat som kräver omedelbar åtgärd/hjälp så är det möjligt att ringa/sms Ludo mellan 07:00-24:00 alla dagar i veckan.Har du försökt i 10 minuter och får inget svar kan du även börja kontakta Bijan.

Inte akut
Är det inte akut är vi tacksamma om du håller dig till vardagar 09:00-17:00. Du kan också mejla oss på info@stockholmsbif.se så besvarar vi det så snart vi läser det. Mejla kan du såklart göra när som helst.

Tips: Läs FAQ ifall du har en fråga som du tror att även andra har haft genom åren, vi har samlat dessa där.

Kontaktuppgifter

Ludo
Mobil: 0702268654

Bijan
Mobil: 0707760429

Tips: Spara våra nummer så du inte behöver hitta till den här sidan ifall det skulle vara något akut som behöver lösas.

Planering Bamsegympa & Idrottsskolan

Planering Bamsegympa & Idrottsskola

Lektion 1 – Bamses hinderbana

Lektion 2 – Gymnastik

Lektion 3 – Akrobatik

Lektion 4 – Basket

Lektion 5 – Handboll

Lektion 6 – Friidrott

Lektion 7.a – Innebandy
För barn över 3,5 år och om ni har innebandyklubbor – annars dans (7b)

Lektion 7.b – Dans
För de som saknar innebandyklubbor och för alla yngre barn.

Lektion 8 – Parkour

Lektion 9 – Tennis

Lektion 10 – Fotboll

Lektion 11 – Skeppsbrott

Familjegympa (Med föräldrar)

Tanken är att man anpassar lektionsplaneringen för Bamsegympan och gör om en del övningar till Familjegympan så att det passar yngre barn. Det finns även en hel del inspiration och 5 lektionsplaneringar i nedan dokument.

Bamsegympa som Familjegympa

Övriga dokument

Arvode

ARVODE

För att betala ut ditt arvode använder vi ett system som heter MaxPA

Instruktioner

Läs igenom dokumentet nedan. Den beskriver hur du fyller i ditt arvode och hur du fyller i utlägg. Utlägg är t.ex. när du har köpt pepparkakor inför terminsavslutningen med egna pengar.

Kom igång med MaxPA – instruktioner

Läs även igenom frågorna nedan/till höger. Hittar du inte svaret på din fråga där kan du mejla oss (info@stockholmsbif.se) så svarar vi så snart vi hinner. Frågor om arvode är inte så pass akuta att det inte kan vänta till en vardag. Oftast kräver de också att vi sitter vid datorn så ställ frågan per mejl och inte genom Messenger/SMS så blir hanteringen smidigare.

Vanliga frågor om arvode

När får jag mitt arvode?
Senast den 25 i månaden efter. Har du arbetat i januari får du alltså ditt arvode senast 25 februari.

Det står att arvodet ska betalas ut den 19:e men jag har inte fått den, varför?
På arvodespecen står det när den betalas ut, det tar några bankdagar innan den hamnar på ditt konto.

Jag har fått mitt arvodespec, vad gör jag nu?
Vi mejlar ditt arvodespec till dig några dagar innan den fastställs. Du ska kontrollera att den stämmer. Om något inte stämmer, t.ex. om du har glömt att fylla i ett pass så kan du fortfarande fylla i det. Om allt stämmer behöver du inte göra något. Efter några dagar så fastställer vi arvodena. Alla ändringar som sker efter fastställandet hamnar på nästa månad.

Jag glömde fylla i ett pass, vad gör jag nu?
Du kan fylla i det i efterhand. Du kan ange det datum du arbetade även om det är långt bak i tiden.

Jag vill att ni drar mer/mindre skatt än ni gör, går det?
Ja det kallas att jämnka och kräver beslut från skatteverket. Vi kan inte ändra bakåt i tiden för den skatt som redan dragits.

Kan jag själv ändra mitt kontonummer?
Endast vi kan ändra ditt kontonummer, mejla ditt nya (clearing + kontonummer) till info@stockholmsbif.se

Jag har fyllt i mina timmar men dessa syns inte i mitt arvodespec, varför?
Vi attesterar (godkänner) alla arvoden och först då hamnar de synligt i din spec.

Kan jag spara mitt arvode och få allt utbetalt i slutat av terminen?
Tyvärr, vi ser helst att du fyller i det direkt efter varje arbetspass så att du kommer ihåg det, samt så att vi kommer ihåg det när vi godkänner arvodet. Det är svårt för oss att annars veta om det är ifyllt korrekt. Har du svårt att låta pengarna vara om de hamnar på ditt konto så kan du ange din mammas/pappas kontonummer och be dem om arvodet i slutat av terminen.

FAQ

FRÅGOR OM ARVODE?
All information om arvode finns under den specifika fliken om arvoden – kolla där 🙂

FÅR JAG ETT ANSTÄLLNINGSAVTAL?
Nej, du är inte anställd utan har ett förtroendeuppdrag som ledare för vilket du erhåller ett arvode.

VAD GÖR JAG OM JAG ÄR SJUK?
Vi har skrivit en rutin kring det, kolla under dokument. Akut? – Ring Ludo Mobil: 0702268654

HUR TAR JAG LEDIGT?
Vi är tacksamma om du i god tid kontaktar oss, ring/smsa till Ludo.