Gymnastik & idrottslärare

Parkour och  Bamsegympa & Idrottsskolan.

Vi söker efter engagerade ledare och ser med fördel på att du är, eller läser till, idrottslärare på GIH eller annan högskola. Dock är det inget krav om du har andra meriterande erfarenheter och utbildningar. Arvodet som huvudtränare är mellan 175 – 250 kr/h. Det är troligtvis dubbelt så mycket som andra föreningar med liknande verksamhet erbjuder, men vi ställer krav på planering och engagemang därefter. Skillnaden mellan oss och andra föreningar är just våra ledare.

Vi söker även hjälptränare till våra huvudtränare. Som hjälptränare är du huvudtränarens högra hand och hjälper till att hålla ordning på och uppmuntra barnen, tar fram material mellan övningar med mera. Vi ser gärna att du har en ambition att bli huvudtränare och ställer samma krav på engagemang. Du ska vara minst 15 år och tycka om att arbeta med barn. Arvodet är mellan 100-150 kr/h, det är troligtvis i nivå med eller ibland över vad huvudtränare i andra föreningar erbjuds.

Många blivande idrottslärare använder oss som referens när de går vidare i sina karriärer, så om du siktar på en sådan karriär är det här en bra merit på ditt CV.

Sommarjobb

Sommarjobba på Stockholm Sports Camp

Varje sommar söker vi ledare till vårt idrottsläger Stockholm Sports Camp. Som ledare hjälper du till att hålla ordning på och uppmuntra barnen, samt hjälpa huvudtränaren och vara dennes högra hand. Det ingår också att hjälpa till och dela ut mat och liknande uppgifter.

Boende på Södermalm har även möjlighet att söka via stadsdelsförvaltningen.

Bamseloppet

Volontärer till vårt lopp

Bamseloppet är ett lopp för barn som arrangeras till förmån för välgörenhet. I samband med loppet får barnen även delta i andra aktiviteter som Bamses hinderbana, Bamsegympa, ansiktsmålning, femkamp med mera. Är du intresserad av att hjälpa oss är du välkommen att höra av dig.

Är du redan ledare?

Då kan du hitta en massa nyttig info på ledarsidan.

Ledarsidan